lyric

Sabtu, 3 Mac 2012

POLITIK-TIKUS

Politik-tikus adalah tentang bagaimana di dunia ini khususnya di malaysia betapa byk  kerosakkan yg dilakukan oleh politician.habis semua jahanam dan dorang mmg menjahanamkan.sistem habis jahanam! ini kerana mereka ada byk anjing yg setia.jabatan2 kerajaan,penguasa dan anggota keselamatan jd anjing kerajaan,rakyat biasa jadi anjing pembangkkang.semuanya kerana ketaksuban.jadi pekak,bisu,buta dan bangang.jadi alat politician mencapai matlamat politik mereka.

Yg kaya terus kaya yg miskin semakin miskin.bkn nak cerita ttg perbezaan miskin-kaya yg stereotype yg biasa di dgr.ini ttg sikaya yg kaya dengan mengambil hak rakyat.biasanya org politik lah.yb ke mp ke mb ke pm ke ketua menteri ke raja ke dan pengampu2 mereka yg bangsat. golongan ini punya banyak peluang dan lubang utk melahap hak2 rakyat.ambil kesempatan.yg jujur,baik,ihklas dan yg sewaktu dgnya lah yg paling ramai jd mangsa keadaan.

Raja juga mesti pertahankan hak2 rakyat dan mengambil peranan yg lebih ttg isu2 semasa.bukan sekadar lambang.lebih2 lg isu perkauman,hak asas rakyat kekayaan negri yg di bolot individu tertentu,tanah,keselamatan dan lain2.begitu juga pihak berkuasa serta penguasa2.jgn bangsat sgt membiarkan penjenayah2 besar bekuasa.jgn makan duit tokey2 dadah ke pelacur ke dvd haram ke dan banyak lagi.tidur!rasuah!anjing!pondan!..jgn zalim kpd rakyat biasa! jgn tangkap pencuri kasut,mat rempit dan mat fit felda dan anak kampong shj.

HENTIKAN! JANGAN TAKSUB DAN JGN PENTINGKAN DIRI SENDIRI.PEMIMPIN SILIH BERGANTI TAPI KITA MESTI TUKAR SISTEM.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan